Kathleen McGowan

Alle aspecten met betrekking tot geloof en religie kunt u hier kwijt.
Plaats reactie
duindam23

Kathleen McGowan

Bericht door duindam23 » do 23 jan 2014 00:29

Zijn hier mensen die boeken van Kathleen McGowan lezen? Of het laatste boek van Dan Brown?

Aitrus

Re: Kathleen McGowan

Bericht door Aitrus » do 23 jan 2014 22:24

Kathleen McGowan ken ik niet. Wat is het laatste boek van Dan Brown?

duindam23

Bericht door duindam23 » za 15 feb 2014 00:14

Inferno, gaat over overbevolking

Aitrus

Bericht door Aitrus » ma 24 feb 2014 19:02

Helaas. (Nog) niet gelezen.

annebel

Bericht door annebel » zo 23 mar 2014 03:43

Kleine tip AUTRUS en DUINDAM
Kijk eens op you tube wie Richard Dawkins is of lees zijn boek god als misvatting.
Deze man heeft een hele heldere kijk op het ontstaan van het leven, bekeken vanuit de wetenschap.
En kan je precies vertellen waarom mensen geloven in een bepaalde god.
S6 mvg an

Aitrus

Bericht door Aitrus » ma 24 mar 2014 19:56

Bedankt. Ik kende hem inderdaad al van Youtube. Een man die volledig achter zijn mening staat en daarbij ook nog eens scherp van tong is. Zulke discussies tussen geloof en sceptici zijn op zich interessant, maar uiteindelijk komen ze redelijk op hetzelfde neer. Geloof zegt het eigenlijk al: je gelooft ergens in. Je kan het niet bewijzen, maar je gelooft het. Een discussie is daarom lastig, want je gelooft het .... of niet ....

In een discussie wil je de ander overtuigen. Een mooie uitleg hierover is hier te zien:
The burden of proof

Hierin wordt uitgelegd dat als je een claim stelt, zoals "God bestaat", dat je die claim moet onderbouwen/bewijzen om een ander te overtuigen. Je moet anders niet verrast staan dat hij niet overtuigd is. De scepticus hoeft alleen de argumenten te beoordelen. De scepticus heeft niet de bewijslast, omdat hij geen claim maakt ... totdat hij stelt dat God níet bestaat, waarover dit filmpje gaat:
Lack of belief in gods

De achterliggende wetenschappenlijke methode wordt hierin nader verklaard:
The faith cake

Maar goed, van mij mogen mensen best geloven. Ik denk zelfs dat het sommige helpt om bv met verlies om te gaan of om het beste (qua goedheid) uit zichzelf te halen (al zijn daar ook genoeg tegenvoorbeelden van). En andersom ben ik blij dat ik in Nederland niet raar wordt aangekeken omdat ik niet geloof.

Plaats reactie