weeghuisje

Praat mee over cultuur in ons dorp en op het hele eiland
Plaats reactie
duindam23

weeghuisje

Bericht door duindam23 » wo 07 aug 2013 01:26

wat gaat er gewogen worden in dat huisje??????

Aitrus

Re: weeghuisje

Bericht door Aitrus » za 10 aug 2013 19:40

Niks toch? Het is gewoon een soort herdenking aan het huisje dat er vroeger stond, dacht ik.

Even zoeken in de oude artikelen van StadsWeb leert me dat het in 1990 is gesloopt en nu weer door scholieren wordt opgebouwd (De realisatie van de plannen voor de haven vordert gestaag)

duindam23

Bericht door duindam23 » do 15 aug 2013 23:08

Leuk voor die scholieren. Verders dus een onzinnig iets?, heeft geen nut, .........????

Aitrus schreef:Niks toch? Het is gewoon een soort herdenking aan het huisje dat er vroeger stond, dacht ik.

Even zoeken in de oude artikelen van StadsWeb leert me dat het in 1990 is gesloopt en nu weer door scholieren wordt opgebouwd (De realisatie van de plannen voor de haven vordert gestaag)

Aitrus

Bericht door Aitrus » vr 16 aug 2013 14:32

Nee, het heeft geen nut in de zin dat het iets zal gaan wegen.

Maar om dan gelijk te zeggen dat het onzinnig is :shock:
Cultuur is onzinnig? Moet alles nuttig zijn?? Ergens van kunnen genieten is onzinnig? Een stukje historie bewaren of herbouwen is onzinnig? :?

duindam23

Bericht door duindam23 » di 20 aug 2013 00:50

Maak er dan iets mooi antieks van, iets in de stijl van Anton Piek of zo. Een blok beton onder een dakje....ik weet niet.... En als we dan toch bakken geld over hebben voor dit soort projecten: ouderwetse lantaarnpalen, keitjes in plaats van asfalt, en wat te denken van een Stadse Dag?
duindam23 schreef:Leuk voor die scholieren. Verders dus een onzinnig iets?, heeft geen nut, .........????

Aitrus schreef:Niks toch? Het is gewoon een soort herdenking aan het huisje dat er vroeger stond, dacht ik.

duindam23

Bericht door duindam23 » di 20 aug 2013 01:06

Dit heeft absoluut niks met cultuur te maken. Ooit heeft daar wat gestaan, en daar proppen we dan een moderne variant op. Een lekker strak dak met daar onder een blok beton. Nou...gezellig. Leuk voor de mensen die daar wonen: eerst zo'n groene bak voor hun neus, en nu zo'n "nostalgisch weeghuisje".
een stukje historie bewaren....ben ik mee eens. Een stukje historie herbouwen....ook leuk, maar laat het dan op historie lijken. Het is te strak, te modern. Mijn mening.
Eerlijk...ik dacht in eerste instantie dat het een pishoek ging worden voor degenen die daar hun bootje hadden.
Aitrus schreef:Nee, het heeft geen nut in de zin dat het iets zal gaan wegen.

Maar om dan gelijk te zeggen dat het onzinnig is :shock:
Cultuur is onzinnig? Moet alles nuttig zijn?? Ergens van kunnen genieten is onzinnig? Een stukje historie bewaren of herbouwen is onzinnig? :?

Aitrus

Bericht door Aitrus » di 20 aug 2013 21:24

duindam23 schreef:Dit heeft absoluut niks met cultuur te maken.
Architectuur vindt ik ook tot cultuur horen. Maar goed, we kunnen discussiëren over de definitie van cultuur ... of we kunnen vaststellen dat jij het lelijk vindt ... en ik niet :w
duindam23 schreef:Mijn mening.
jep ... duidelijk niet de mijne ....

duindam23

Bericht door duindam23 » vr 23 aug 2013 23:18

Geen idee wat jij verstaat onder architectuur. Dit toch niet?
Aitrus schreef:
duindam23 schreef:Dit heeft absoluut niks met cultuur te maken.
Architectuur vindt ik ook tot cultuur horen. Maar goed, we kunnen discussiëren over de definitie van cultuur ... of we kunnen vaststellen dat jij het lelijk vindt ... en ik niet :w
duindam23 schreef:Mijn mening.
jep ... duidelijk niet de mijne ....

Aitrus

Bericht door Aitrus » za 24 aug 2013 07:58

Je kan me toch echt niet wijsmaken dat een loodgieter het heeft ontworpen. :?

Maar voor je gaat zeggen dat je het er wel zo uit vindt zien ... zullen we gewoon maar zeggen dat jij het lelijk vindt en ik niet? :C

wilco
Contacteer:

Bericht door wilco » ma 26 aug 2013 19:03

duindam23 schreef:Dit heeft absoluut niks met cultuur te maken. Ooit heeft daar wat gestaan, en daar proppen we dan een moderne variant op. Een lekker strak dak met daar onder een blok beton. Nou...gezellig. Leuk voor de mensen die daar wonen: eerst zo'n groene bak voor hun neus, en nu zo'n "nostalgisch weeghuisje". een stukje historie bewaren....ben ik mee eens. Een stukje historie herbouwen....ook leuk, maar laat het dan op historie lijken. Het is te strak, te modern. Mijn mening.
Het nieuwe weeghuisje al eens vergeleken met het oorspronkelijke weeghuisje?

duindam23

Bericht door duindam23 » wo 04 sep 2013 23:04

Echt veel fantasie is er niet op los gelaten, dus....ja
Aitrus schreef:Je kan me toch echt niet wijsmaken dat een loodgieter het heeft ontworpen. :?

Maar voor je gaat zeggen dat je het er wel zo uit vindt zien ... zullen we gewoon maar zeggen dat jij het lelijk vindt en ik niet? :C

duindam23

Bericht door duindam23 » wo 04 sep 2013 23:12

Het is niet lelijk, het is gewoon een "iets" wat geen functie heeft en te modern is, uitzicht beneemt. Ik weet niet hoeveel dit projectje heeft gekost?
duindam23 schreef:Echt veel fantasie is er niet op los gelaten, dus....ja
Aitrus schreef:Je kan me toch echt niet wijsmaken dat een loodgieter het heeft ontworpen. :?

annebel

Bericht door annebel » ma 16 sep 2013 21:37

Kwa luxe is het weeg huisje een hoogstandje van een werkproject en hun opdrachtgever. Ze vergaten alleen de toekomstige gebruikers te vragen wat hun wensen waren.

duindam23

Bericht door duindam23 » di 17 sep 2013 00:05

Ik snap echt niet wat je zegt. Wat bedoel je met "luxe", "hoogstandje", "toekomstige gebruikers"????
annebel schreef:Kwa luxe is het weeg huisje een hoogstandje van een werkproject en hun opdrachtgever. Ze vergaten alleen de toekomstige gebruikers te vragen wat hun wensen waren.

annebel

Bericht door annebel » di 17 sep 2013 19:52

Naar mijn idee moest het een verzamelhonk worden voor de oudjes op het dorp.

duindam23

Bericht door duindam23 » di 24 sep 2013 00:08

Die gaan dan tegen dat blokje beton zitten?
annebel schreef:Naar mijn idee moest het een verzamelhonk worden voor de oudjes op het dorp.

Plaats reactie